Garantia Produselor
Vânzător/Emitent: Pick UP S.R.L. cu sediul în Sat Budiu Mic, Comuna Crăciunești 547176, Nr. 129, Județul Mures, înmatriculată la Registrul Comerțului sub nr. J26/1925/2004, având Codul Unic de Înregistrare RO16941262, Garanția de conformitate este garanția oferită de vânzător conform legislației aflate în vigoare în România. Perioada de timp acoperită de garanție este de 2 ani prin care vânzătorul garantează că produsul vândut este în conformitate cu specificațiile oferite de producător. Această garanție este independentă de garanția tehnică/comercială. Poate fi mai mică, mai mare sau egală și nu face obiectul defecțiunilor tehnice. Condițiile de garanție se asigură în conformitate cu prevederile O.G. 21/1992 și Legea 449/2003 cu modificările ulterioare și declarăm că produsul livrat corespunde documentațiilor de execuție ale fabricantului și este în conformitate cu reglementările legale în vigoare în România și în Comunitatea Europeană. Conform Legii 449/2003 aplicabilă persoanelor fizice, Garanția Legală de Conformitate este de 2 ani în cazul produselor nefolosite, respectiv 1 an în cazul produselor folosite și nu este afectată de Condițiile de Garanție Comercială prezente în acest document. Garanția se acordă la prezentarea produsului, împreună cu factura fiscală, Certificatul de garanție și conformitate care atestă achiziționarea bunului și întreaga documentație aferentă. Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator, luându-se în considerare natura produselor şi scopul pentru care acesta a solicitat produsele. Perioada de timp stabilită nu poate depăși 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoștința vânzătorului lipsa de conformitate a produsului sau a predat produsul vânzătorului ori persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare-preluare. Produsele defectate în termenul de garanție legală de conformitate, atunci când nu pot fi reparate sau când durata cumulată de nefuncționare din cauza deficiențelor apărute în termenul de garanție legală de conformitate depășește 10% din durata acestui termen, la cererea cumpărătorului, vor fi înlocuite de vânzător sau acesta va restitui cumpărătorului contravaloarea produsului respectiv. Produsele care înlocuiesc produsele defecte în cadrul termenului de garanție vor beneficia de un nou termen de garanție care curge de la data preschimbării produsului. În cazul defectării în condiții normale de utilizare, pe durata perioadei de garanție, produsul se va repara sau se va înlocui sau se va face o reducere la un alt produs similar sau diferit. Toate produsele comercializate de societatea comercială vânzătoare beneficiază de garanție comercială limitată. Această garanție nu acoperă următoarele:
I. Situații generale:
a) orice produs care nu a fost comercializat de Vânzător;
b) nerespectarea conditiilor normale de montare, utilizare s ̦ ̦i păstrare a produsului indicate de producătorul produsului;
c) cumpărătorul nu a respectat termenele indicate la art. 4.8/a intervenit decăderea din drept;
d) lipsa documentelor sau dacă informatiile cont ̦ inute ı̂n acestea sunt gres ̦ ̦ite, incomplete sau ilizibile;
e) cumpărătorul a prezentat date greșite/eronate pentru identificarea produselor;
f) vehiculul pe care au fost montate/pentru care au fost folosite produsele este neı̂nmatriculat sau inspectia tehnică ̦ periodică a expirat ı̂naintea aparitiei cazului de garant ̦ ie; ̦
g) vehiculul pe care au fost montate/pentru care au fost folosite produsele a suferit avarii produse ı̂n urma unui tamponări sau sub actiunea unor factori externi de orice natură (s ̦ ̦ocuri termice, electrice, mecanice, factori atmosferici etc.) și aceste avarii au avut legătură de cauzalitate cu deficientele constatate la produsul care face obiectul garant ̦ iei; ̦
h) vehiculul pe care au fost montate/pentru care au fost folosite produsele a fost folosit ı̂n alte scopuri decât cele prevăzute de constructor sau a fost exploatat intensiv ı̂n competitii sportive, raliuri. ̦
i) vehiculul pe care au fost montate/pentru care au fost folosite produsele prezintă defectiuni datorate abaterilor unghiulare ̦ ale sistemului de directie, funct ̦ ionării defectuoase a sistemului de frânare, suspensie, răcire, climatizare, electric etc. s ̦ ̦i aceste defectiuni au avut legătură de cauzalitate cu deficient ̦ ele constatate la produsul care face obiectul garant ̦ iei; ̦
j) asupra vehiculului pe care au fost montate/pentru care au fost folosite produsele au fost efectuate instalări neautorizate de echipamente/accesorii;
k) deteriorări/distrugeri apărute din cauza transportului, manipulării, depozitării, păstrării, utilizării sau exploatării necorespunzătoare a produselor/produselor reconditionate, ori din cauza apropierii acestora de surse de căldură, sau a ̦ contactului acestora cu produse chimice agresive etc.;
l) serii/coduri/marcaje etc. de identificare șterse/indescifrabile, marcări sau stantări artizanale, făcute ı̂n diverse scopuri; ̦
m) cumpărătorul a cunoscut sau nu putea ı̂n mod rezonabil să nu cunoască lipsa de conformitate ori dacă lipsa de conformitate ı̂şi are originea ı̂n materialele furnizate de consumator;
n) vânzătorul nu este răspunzător de declaraţiile publice privind caracteristicile concrete ale produsului ı̂n oricare dintre următoarele situaţii și dacă probează că: i) nu a cunoscut şi nu ar fi putut, ı̂n mod rezonabil, să cunoască declaraţiile ı̂n cauză, ii) declaraţia fusese corectată la momentul ı̂ncheierii contractului de vânzare-cumpărare, iii) decizia de a cumpăra produsul nu putea fi influenţată de declaraţiile publice ı̂n cauză.
o) ı̂n situatia ı̂n care produsele sunt ı̂n conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare pentru că:
i) corespund descrierii ̦ făcute de vânzător şi au aceleaşi calităţi ca şi produsele pe care vânzătorul le-a prezentat cumpărătorului ca mostră sau model,
ii) corespund oricărui scop specific solicitat de către cumpărător, scop făcut cunoscut vânzătorului şi acceptat de acesta la ı̂ncheierea contractului de vânzare-cumpărare,
iii) corespund scopurilor pentru care sunt utilizate ı̂n mod normal produsele de acelaşi tip;
iv) fiind de acelaşi tip, prezintă parametri de calitate şi performanţe normale, la care cumpărătorul se poate aştepta ı̂n mod rezonabil, date fiind natura produsului şi declaraţiile publice privind caracteristicile concrete ale acestuia, făcute de vânzător, de producător sau de reprezentantul acestuia, ı̂n special prin publicitate sau prin ı̂nscriere pe eticheta produsului.
II. Situații cauzate de folosirea, ı̂ntreținerea, păstrarea necorespunzătoare a produsului sau a vehiculului pe care este montat produsul:
a) produsele au fost uzate/deteriorate/consumate etc. ca urmare a utilizării acestora ı̂n alte scopuri sau pe alte vehicule decât cele pentru care au fost fabricate;
b) demontarea produselor ı̂n părti componente sau subansamble, precum si deteriorarea sigiliilor, unde este cazul; ̦
c) nerespectarea intervalului si a programului de revizii tehnice, stabilite de constructorul vehiculului;
d) explotarea necorespunzătoare prin: nerespectarea efectuării rodajelor, depășirea regimului termic, a turatiei maxime ̦ admise, a masei maxime autorizate pe axe etc.;
e) prezenta mizeriei, a impuritătilor, a corpurilor străine, a prafului etc. ı̂n zonele de funct ̦ ionare a produselor; ̦
f) folosirea sau păstrarea produselor a fost făcută ı̂n mod nepotrivit, prin nerespectarea instructiunilor scrise care i-au fost ̦ comunicate de vânzător.
III. Situații datorate montajului, instalării, reparării și/sau punerii ı̂n funcțiune necorespunzătoare a produsului/vehiculului:
a) operatiunile de montaj nu au fost efectuate de o unitate service specializată/operator economic autorizat R.A.R. pentru ̦ aceste operatiuni de service; Existent ̦ a autorizat ̦ iei se va analiza ı̂n funct ̦ ie de tipul operat ̦ iunilor realizate, raportat la ̦ categoriile de activităti pentru este necesară autorizare a ı̂n temeiul Ord. 3121 din 8 decembrie 2005 pentru aprobarea ̦ Reglementărilor privind autorizarea operatorilor economici care desfăşoară activităţi de reparaţii, de ı̂ntreţinere, de reglare, de modificări constructive, de reconstrucţie a vehiculelor rutiere, precum şi de dezmembrare a vehiculelor scoase din uz - RNTR 9;
b) operatiunile de montaj au fost efectuate fără scule sau dispozitive adecvate, fără respectarea tehnologiei stabilite de ̦ constructorul vehiculului sau a producătorului de produse;
c) produsele au fost montate ı̂mpreună cu produse conexe uzate, defecte, modificate etc.;
d) urme de lovituri, șocuri mecanice, zgârieturi, rupturi, fisuri etc. cauzate de montajul, instalarea, repararea și/sau punerea ı̂n functiune necorespunzătoare a produslui/vehiculului; ̦
e) uzura sau defectul se datorează suprasolicitării, ı̂ntretinerii sau reglajelor necorespunzătoare, intervent ̦ iilor neautorizate ̦ efectuate asupra produselor ı̂n perioada de garantie a acestora; ̦
f) neefectuarea operatiilor de verificare, etalonare, reglare etc. la terminarea reparat ̦ iilor, ı̂n conformitate cu Ordinul MTCT ̦ nr. 2131/2005, a celor impuse de constructorul de vehicul, de fabricantul de produse sau de produse reconditionate ori de ̦ câte ori este necesar.
Garanția încetează să mai fie executorie dacă produsul a fost deschis, modificat sau reparat de o altă entitate decât centrele autorizate de service, dacă este reparat cu piese neautorizate sau dacă numărul de serie al produsului, codul de dată al accesoriului au fost îndepărtate, șterse, au devenit greu lizibile sau au fost modificate în orice fel.
Garanția încetează să mai fie executorie dacă în platoul maşinii apar stricăciuni şi din această cauză capitonajul din benă va fi deteriorat.
Garanția încetează să mai fie executorie dacă produsul a fost expus la umezeală, la condiții extreme din punct de vedere termic sau la alți factori de mediu, la treceri bruște de la o stare termică sau de mediu la alta, la coroziune, la oxidare, dacă a intrat în contact cu alimente, lichide sau produse chimice sau dacă a fost depozitat în condiții neconforme cu cele specificate de producător;
Garanția nu cuprinde: spargerea, fisurarea sau zgărierea geamurilor, răsucirea, deformarea, ruginirea precum şi zgărierea telescoapelor după montare (în cazul hardtopurilor); arderea becurilor sau a ledurilor, spargerea, fisurarea sau zgărierea lentilelor precum şi a carcaselor lămpii cauzate de pietre sau alte obiecte şi care au fost cauzate după montarea farurilor pe maşină.
Termenul de garanție comercială asigurat de către Vânzător pentru un produs este de 2 ani sau egală cu durata medie de utilizare acordată de producătorul acelui produs, oricare dintre aceste perioade este mai lungă.
Pentru cârligele de remorcare termenul de garanţie este de 18 luni de la data vănzării dar nu mai mult de 24 luni de la data fabricării.
Garanţia nu se referă la elementele supuse frecării, ci la eventualele defecte de fabricaţie şi se acordă dacă: montarea s-a făcut intr-un atelier de specialitate; sunt respectate prescripţiile tehnice de montare, utilizare şi întreţinere; dispozitivul este verificat în mod regulat şi întreţinut ori de câte ori este nevoie şi defecţiunea nu a fost cauzată de vreun accident.